Halaman

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 23 Oktober 2010

Extreme Cheesy 6 Pizza MeMaNg eNaK!!!!

Seperti biasa setiap hari Jumaat Eyza akan ke bandar Kota Tinggi untuk berbelanja barangan basah untuk berniaga. Semalam sebelum berbelanja, Eyza dan mak ke Pasir Gudang untuk mengambil Adik Ain yang pulang bercuti di kala "study week". Sebaik sahaja Adik masuk ke dalam kereta, dengan terujanya dia berkata:

"Mak, jom makan pizza!!!!"

Dia sememangnya seperti sudah merancang untuk memujuk mak membelikannya pizza terbaru dari Pizza Hut iaitu Extreme Cheesy 6 Pizza. Eyza ni bukanlah peminat setia Pizza Hut, rasanya masuk kali ini baru dua kali beli pizza kat Pizza Hut Kota Tinggi...huhu.





 Okey, selepas selesai berbelanja di Econsave Kota Tinggi, kami terus sahaja ke Pizza Hut Kota Tinggi. Oleh sebab sudah lewat petang, Eyza dan Adik setuju untuk beli yang take away saja. Kami pilih Cheesy 6 Pair Deals iaitu Cheesy 6 Hawaiian Chicken + Pan Pizza Pepperoni Delight + 4pcs Honey BBQ Wings + 1 soup. 

Hanya tunggu 15 minit dan dapat pizza yang kami order, terus ke kereta dengan tersenyum lebar. Yeay, dapat makan pizza. Masuk sahaja kereta, Adik terus bukak dan semerbak bau memenuhi kereta. Makan dulu seorang satu Pepperoni Delight. Wah, memang sedap. Sambil makan Adik seronok bercerita tentang keju. Al-maklumlah, dia belajar Perhotelan dan Katering. 

Adik beritahu Eyza dan Mak yang tengah seronok makan pizza, "Yang wat jadi cam chewing gum tu sebab ada keju mozzarella". Okey, dah dapat satu ilmu mengenai keju. Ini baru makan Pepperoni Delight sudah syok, belum lagi merasa Hawaiian Chicken Cheesy 6 Pizza. Dalam Cheesy 6 Pizza ini ada 6 jenis keju iaitu Mozzarella, Cheddar, Parmesan, Provolone, Monterey Jack dan Romano. Secara jujurnya dari 6 keju tersebut Eyza cuma pernah dengar Mozzarella, Cheddar dan Parmesan..hoho. Jadinya, terima kasih untuk Pizza Hut ya..kalau mereka tidak perkenalkan Extreme Cheesy 6 Pizza ini tidaklah Eyza tahu jenis-jenis keju yang lain.
Dalam kereta sudah habis 4 keping pizza, yang lainnya sambung makan di rumah. Sampai rumah, masuk oven dan nyum..nyum..makan pizza lagi. 


Sememangnya enak!!!!Teruja untuk merasainya lagi.....



Tiada ulasan: