Halaman

TeRiMa KaSiH DaTaNG BeLoG BiaSa iNi

Ahad, 5 September 2010

BeRNiaGa Di BuLaN RaMaDHaN

Alhamdulillah bulan Ramadhan kali ini, Eyza dan Mak dapat berniaga untuk tambah pendapatan..
Lagi2 nak raya kan, so berkobar2 la nak kumpul duit..
Gaji Eyza satu hari RM25...
Walaupun x besar mana tp mmg bersyukur sgt2...
Kami berniaga 20 hari pertama je..hehe..
Lagi 10 hari adalah masa untuk housekeeping ~~ membersihkan segala habuk2 n debu2 di rumah hohoho...

Kat gerai Eyza nih antara yg dijual ialah Nasi Ayam, Soto, kuih-muih, puding koktail, puding karamel, pecal dan nasi ambang..
Mak uruskan bahagian Nasi Ayam dan Soto..
Yang selebihnya Eyza uruskan...
Nasi Ayam & Soto kami yg sediakan..
Tapi kuih-muih dll tu orang hantar, kami ambil dalal je..

Berniaga bulan Ramadhan kali ni mmg mencabar..
kadang2 tu kuih satu hari sampai cecah 1000pcs..
Dah la Eyza jaga sorang2...
Mmg penat tp seronok sgt bila sume kuih habis terjual...

Nasi Ayam dan Soto Mak pun mmg laris bangat...
Mula niaga 2.30ptg...
Kadang pkul 5.00 dah habis..
Sampai ada yang marah2 Mak..
Sebab bila 2-3 kali datang kedai Nasi Ayam dah habis..huhu
Walhal bukan salah mak pun...
Tapi itulah yang seronoknya..
Sebab dari situ kami tahu..
Pelanggan mmg sukakan masakan Mak...
Ada pelanggan kata gerai kami jelah yang PALING MURAH & SEDAP...

Nasi Ayam = RM3.00
Soto = RM2.00

Tapi berniaga kali ni tak byk sgt ambil gambr...hehe
Al-maklumlah busy sgt smpai nk bergmbr pn x sempat..


Eyza bersama Mak tersayang...



Pose from me..

~~~ SALAM RAMADHAN ~~~