Halaman

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 13 September 2010

Ada Apa Dengan Nuffnang?

Ada 6 konsep penting Nuffnang yang perlu difahami dengan betul :

1.Nuffnang menggunakan konsep "Blog Advertising Community" dan lebih dekat dengan blogger. Setiap Nuffnanger perlu lebih aktif sebagai komuniti blogger dan sertai pelbagai aktiviti. Jangan hanya letak iklan & then tunggu duit masuk.

2. Setakat ini, diyakini bahawa Nuffnang merupakan Advertising Community yang paling best. Ada banyak kelebihan Nuffnang ini, antaranya ialah Nuffnang hanya memaparkan iklan dengan menggunakan ruang yang minimum dan hanya paparkan kod pabila tiada iklan (yang ini memang bagus sebab dapat kurangkan kelembapan loading blog).

3. Ada pelbagai kemudahan ping entry..caranya ialah dengan memasang Nuffnang widget. Apabila sudah bergelar Gliterati, anda boleh gunakan kemudahan yang sangat comel ini... (saya pun nak cuba juga nanti)

4. Nuffnang tawarkan pelbagai tiket filem percuma dan contest untuk semua blogger. Pertandingan yang Nuffnang anjurkan biasanya mempunyai hadiah-hadiah yang lumayan. Mari kita cuba beramai-ramai untuk dapat hadiah best!!!

5. Pelbagai aktiviti best yang dianjurkan oleh Nuffnang. Ini membuktikan Nuffnang bukan hanya bertujuan untuk beri peluang dapat duit dari iklan tetapi turut membantu mengeratkan silaturahim sesama rakyat Malaysia. Nuffnang memang bagus. Antara aktiviti yang pernah dianjurkan ialah GATSBY Street Fair (dah masuk rekod dunia ok), projek ALPHA dan sesi berbuka puasa sempena bulan Ramadhan.

6. Nuffnang beri peluang kepada blogger yang suka memfamouskan diri dengan cara yang lebih baik iaitu tanpa kontroversikan diri sendiri. 



#* ~~~> Kenapa tiba-tiba Eyza membebel pasal Nuffnang ni walhal Eyza masih baru dalam dunia Nuffnang??? Semua ini untuk dapatkan hadiah dari DJ ler (seperti yang Eyza ceritakan dalam entry sebelum ni). Entry Ada Apa Dengan Nuffnang? dalam blog DJ ini memang sangat membantu Eyza untuk lebih memahami konsep Nuffnang. Lepas siap post entry ini, Eyza akan jengah lagi blog DJ untuk mencari entry lain mengenai Nuffnang (cuba untuk menjadi Nuffnanger yang baik seperti DJ, Hanis Zalikha, dll)


Hadiah impian Eyza ialah Miracle mask & Mini Lipstick

Tiada ulasan: