Halaman

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 15 Jun 2010

KeLuH KeSaH CHiKi : EPISOD 1


Hai kawan2 Kak Eyza....

Nama saya Chiki....Kak Eyza  panggil saya Chiki, tak tau la camne leh dapat nama tuh..tp sejak dari saya baby lagi, saya slaloo dgr Kak Eyza, Kak Ain panggil Chiki..Chiki...sbb tu la saya rasa tu la nama saya. Tapi kan kdg2 de jgk Kak Eyza panggil saya dgn nama lain...kadang2 Kak Eyza panggil saya Siti Nor Chiki....ntah apa2 je Kak Eyza tuh..dia ingat saya ni manusia ke nak letak Siti Nor kat depan...slaloo kalo dia panggil camtu, saya buat bodoh jer...haha. Padan muka Kak Eyza, sape suh panggil camtu....

Selain Siti Nor Chiki, dorang slaloo jgk panggil saya Princess Chiki...tp sejak dah ada anak saya si Putam tuh...dorang dh ubah panggilan saya kpd Queen plak...nape ek dorang panggil saya Princess, Tuan Puteri dgn Queen????? (Chiki wat muka bodoh tak bersalah die tuh)

Ok, sbg permulaan kepada cerita saya yang bertajuk "Keluh Kesah Chiki"...saya nak perkenalkan diri jer.
Jantina saya girl tau...kawan2 Kak Eyza nmpk kan gmbr kat atas tuh...itulah saya. Comel kan??? Tapi saya slaloo geram dgn Kak Eyza, dia slaloo kutuk ekor saya yang comel tuh...Kak Eyza jeles ler tuh sbb die xde ekor cam saya...

Lagi nk cerita apa ye...hah, mkanan fav Chiki ~~~> ikan goreng, ayam goreng, dan udang goreng. Saya tak suka sgt makan nasi ikan rebus yang slaloo Kak Eyza bg saya makan tuh...sbb tuh bila Kak Eyza tgh makan, saya akan gunakn kuasa panahan mata saya tuh..Kak Eyza slaloo kalah dgn panhan mata saya...dia akan bg ayam goreng yg die dh kunyahkan kpd saya sambil membebel...Kak Eyza mmg suka membebel tp saya tetap sayangkan Kak Eyza.

Ok la kawan2 Kak Eyza...cerita kali ni cukup sampai kat sini jer...nanti Chiki smbung lg kisah2 yg lain plak..kawan2 tngu tau...kat bwh nih Chiki letakkan gmbr Chiki masa kecik...gerenti comel punyer..


Kak Ain amek gmbr ni masa Chiki baru je bape minggu...comel kan saya???? (berkata dgn gaya ala Princess)

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

uikk??
cmne chiki leh b'ckap nie..
gne alat per nak translate bhasa meow2 dier...

Opah Vogue berkata...

comel nye!

:)

NuRuL iZZa berkata...

hehe...
nti chiki update lg kisah2 akan dtg ye...
(^_^)V